14 Kasım 2013 Perşembe

Kağıtta Zeytinyağlı Sebze

 
Bazı tarifler demirbaş olur. İşte bu tarif de benim için onlardan biri. Aklıma geldikçe yapıyorum. İlk arkadaşım balbadem bana bu tarifi önermişti. Baharat kullanmayı çok severim ama zencefil ve zerdeçalı hiç denememiştim. Bu tarifi denemek için ilk defa zencefil ve zerdeçal aldım. Özellikle zerdeçal birçok yemeğe çok güzel lezzet veriyor. Bu tarifi önerdiği için arkadaşıma çok teşekkür ediyorum ^.^!
 

Malzemeler:
  • 1 adet küçük boy karnıbahar
  • 1 paket brokoli
  • 2 adet orta boy kereviz
  • 3 adet orta boy patates
  • 3 adet orta boy havuç
Sos malzemesi:
  • 3-4 diş sarımsak
  • Yarım su bardağı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı silme zencefil
  • 1 çay kaşığı silme zerdeçal
Üzeri için:
  • 1 diş sarımsak
  • 1 kase yoğurt
  • 5-6 dal dereotu
Yapılışı:
  1. Karnıbahar ve brokoliyi minik minik çiçeklerinden ayırıyoruz. Kereviz, patates ve havucumuzu minik minik doğruyoruz. Doğradığımız sebzelerimizi derin bir kabın içine alıyoruz. Ayrı bir yerde tuz ile ezdiğimiz sarımsağımızın içine zeytinyağı, zencefil ve zerdeçal koyuyoruz sosumuzu iyice karıştırıp sebzelerimizin üzerine ekliyoruz. Tamamen birbiri ile harmanlanmasını sağlıyoruz.
  2. Fırın tepsimize yağlı kağıt seriyoruz sebzelerimizi döküyoruz ve eşit miktarda tepsiye yaydırıyoruz. Sebzelerimizin üzerini yağlı kağıt ile kapatıyoruz. Yağlı kağıdın kenarlarını açılmaması için sebzelerin altına gelecek şekilde iyice sıkıştırıyoruz. 200 derecede 40-45 dakika pişiriyoruz. (Her fırının pişirme ayarı aynı olmayabilir kontrol etmeden sebzelerinizi fırından çıkarmayın.)
  3. Pişen sebzeleri servis tabağına alıp üzerine dereotu doğradığımız sarımsaklı yoğurdumuzu döküyoruz ve servis yapıyoruz.(Ben sevmeyen olduğu için son yaptığımda dereotu koymadım resim de dereotsuz oldu :) ama şiddetle tavsiye ediyorum mutlaka ilave edin!)
  4. İster akşam yemeklerinde ara sıcak olarak servis edin, isterseniz ikindi çayı misafirlerinize salata olarak sunum yapın. İsterseniz zeytinyağlı ana yemek olarak tüketin. (Balbadem arkadaşımın bu tavsiyesine katılıyorum :))
Afiyet olsun...

2 yorum: