11 Nisan 2012 Çarşamba

Beşamel Soslu Fırında Tavuklu Karnabahar

Hem hafif, hem sağklıklı hem de lezzetli yiyeceklere bayılıyorum. Sebzeyi ağzına bile sürmeyen ben, evlenince önüme ne gelse yemeye başladım. Bu iyi bir gelişme ama zavallı annem 'tüm garazın bana mıydı?' diyor haklı olarak :) Şimdi şu güzelim sebzeleri yemediğim senelere pişmanım ama son zamanlarda bunu bol bol telafi ediyorum. En son karanabaharı etli veya kızartma yapmak yerine tavukla fırınladım. Oldukça pratik bir yemek. Tavsiye ederim ;)


Malzemeler:

  • 1 adet orta boy karnabahar
  • 2 adet orta boy havuç
  • bir çay bardağı kadar bezelye
  • 2 adet tavuk göğsü
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
  • 4 yemek kaşığı un
  • 400 gr. kaşar rendesi
  • tuz

Yapılışı:

  1. Karnabaharları biraz yumuşayana kadar haşlayın.
  2. Havuçları da yumuşayana kadar ayrı bir tencerede küp küp doğrayıp haşlayın.
  3. Haşlanmış olan karnabahar, havuç ve bezelyeleri çok hafif yağladığınız borcama ekleyip üzerine haşlanmış tavuğu didikleyin.
  4. En üste tereyağ eritip unla biraz kavurduktan sonra tavukları haşladığımız sudan 3 su bardağı kadarını beşamel sosumuza ilave edelim.(beşamel sosu tavuk suyu yerine sütle de yapabilirsiniz)
  5. Beşamel sosu en üste döküp 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder