19 Temmuz 2011 Salı

Elmalı Kuru Üzümlü Tartolet


Tart benim için çikolatadan sonra en değerli besin kaynağı oldu. İlk denemelerimi bekarken yapıp hayatımın sonuna kadar tart ve benzeri şeyleri yapmaktan vazgeçmişken evlendikten sonra beni tart yapmaya iten şey Gloria Jean'sde yediğim cheesecake oldu. Tartla cheesecake'in alakası ise tart hamuru. Geneli birbirine benzese de ufak oynamalar bile bir tart hamurunu bambaşka yapabilir. Tartın püf noktası malzemeleri soğuk kullanmak. Ben kalıplarımı bile önce dondurucuya atıp hızlıca hamuru basıp tekrar dolapta uzun bir süre bekletiyorum. Her türlüsünü tek tek denediğim tartlarımı bloga koymak için baştan tek tek yapmayı planlıyorum fakat bu uzun bir zamana yayılabilir.
İlk cheesecake yaptığımda pasta gurmesi :P eşimin son derece olmulu eleştirilerini alınca kendimi cheesecake ustası, tartın bir numaralı aşçısı falan zannettim. Öyle bir gaza geldim ki cheesecake yapa yapa marketlerde labne bırakmayacaktım. En son çeşit deneme kararı alsam da hala elim limonlusuna gidiyor.

Tamam insan her konuda yetenekli olamayabilir ama mutlaka başardığı birşeyler vardır. Geçen gün eşimle Hanna adlı filmi izleyince babası tarafından son derece soğuk kanlı bir ölüm makinesi olarak yetiştirilmiş biçerdöver Hanna için geyiği vurup deştiği sahnede 'senin böyle olduğunu düşünemiyorum sen geyik vuruyorum diye tavşan avlarsın' dedi :) Hoş ben tavşana bile kıyamam. Tamam ben Hanna gibi olamam belki ama Hanna da benim gibi turta yapamaz bikere :P


Malzemeler:

Hamur için:
  • 1/2 + 1 su bardağı (210gram) un
  • 1/2 su bardağı (57 gram) pudra şekeri
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 125 gram tereyağı (soğuk ve küp doğranmış)
  • 1 yumurta sarısı
İçi için:
  • 2 adet büyük boy ekşi elma
  • Yarım çay bardağı toz şeker
  • Yarım tatlı kaşığı tereyağ
  • Yarım çay bardağı iri kıyılmış ceviz
  • Yarım tatlı kaşığı tarçın
  • Yarım çay bardağı kuru üzüm
Hazırlanışı:

  1. Fırını 190 derece ısıtın. Un tuz ve şekeri robotta karıştırın.
  2. Soğuk ve küp küp doğranmış tereyağını unlu karışıma ekleyip irili ufaklı kırıntı görüntüsünü alana kadar robotu çalıştırın.
  3. Yumurta sarısını da ekleyip hamur bıçağın etrafına toplandığı anda robotu durdurun.( hamurun çok fazla karışmasına gerek yok tereyağı erimemeli)
  4. Hamuru Hafif unladığınız parşömen kağıdına çok fazla oynamadan oval bir şekil verip dolaba kaldırın. Hamur en az bir saat dolapta beklemeli.
  5. İçi için tereyağını eritip içine rendelediğiniz elmaları ve şekeri ilave edin. 5 dk kavurduktan sonra ceviz, tarçın ve kuru üzümü ekleyip harmanlayın.
  6. En son dolaptan çıkardığınız tart hamurunu (Hamurun dörtte birini ayırıp üzerine kırıntı yapıyoruz) tereyağıyla hafif yağladığınız tartolet kalıplarına yerleştirin. İçine elmalı harcı da ekleyip üzerine ayırdığınız hamur kırıntılarını serpin ve fırına verin. Kızarınca çıkarıp üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.(Ben tartolet kalıplarını yağlayıp buzluğa atıyorum ve çıkardığım gibi hamuru ve harıcını kalıba yerleştiriyorum ve tekrar bekletmeden buzdolabına koyuyorum. En son hepsini çıkarıp hemen fırına veriyorum.)
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder