14 Temmuz 2011 Perşembe

Taze Fasulye Yemeği ve Havuç Çorbası



Galiba en sevdiğim on yemek sıralaması yapsam yeşil fasulyeyi de eklerim. Tabi yapanına göre değişir... Herkesin farklı lezzet anlayışı var. Ben oldum olası annemin yeşil fasulyesinden başkasını beğenemedim. Belkide benim yemek seçiciliğimden... Bekarken annemin yemek yaparken yanımda dur az öğren demesine rağmen yanında durduğum üçü beşi geçmeyen yemek derslerinden hafızamda hiçbirşey kalmadı. Ne öğrendiysem evlendiğimin ilk haftasından sonra öğrendim :). Ama kalıtsal yeteneklere inanırım. Nesilden nesile gelen sanatımız oldukça fazla. Büyük büyük annemden bana ve kıza kardeşime kadar terziyiz :) Kız kardeşim resim konusunda inanılmaz yetenekli. Aşçılığa gelirsek, o kız kardeşim için de benim için de hobi. Annem içinse artık aç kalmamanın diğer adı :P Bir yaştan sonra bıkılıyormuş öyle diyor. Bence birşeyi zevkle yaptığı sürece bıkmaz insan...





Taze Fasulye Yemeği

Malzelemeler:
  • Yarım kilo taze fasulye
  • 1 adet büyük boy soğan
  • 2 adet sivri biber
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 3 adet domates
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 1 tatlı kaşığı silme şeker
  • tuz
Hazırlanışı:
  1. Fasulyeleri yıkayıp önce boyuna, uzunsa bir kez de enine kesin.
  2. Soğanı ince ince doğrayıp biberle birlikte zeytinyağında kavurun. Fasulyeyi de içine atıp biraz kavurduktan sonra kabukları soyulmuş ve doğranmış domatesleri ilave edin.
  3. Sulandırılmış salçayı, şekeri ekledikten sonra fasulyelerin üzerini geçecek kadar su ilave edip kısık ateşte pişirin. Ben fasulyeyi çok sulu sevmiyorum. Sulu sevenler pişerken su buharlaşacağı için suyu azaldıkça üzerine kaynar su ilave edebilir.
  4. Pişmesine yakın tuzunu ekleyin.



Havuç? Havuç kan yapıcı, bağırsak ve mide dostu, bol bol A vitaminli, gözlere birerir, yenmesinde hiçbir sakınca olmayan müthiş sebze... Aslında soymamak, sadece iyice yıkamak gerekiyormuş ama ben huylandığım için parlayana kadar soyuyorum :) Çorbasını da ilk defa denedim ve gayet lezzetli oldu. Ben iki kişilik hazırladım isteyen tarifi iki katına çıkarabilir.



Havuç Çorbası

Malzemeler:
  • 2 adet havuç
  • 1 küçük patatesin yarısı
  • 1 yumurta sarısı
  • yarım çorba kaşığı tereyağı
  • 1 çorba kaşığı un
  • yarım limon suyu (ben biraz daha az kullandım)
  • 3 bardak et suyu
Hazırlanışı:
  1. Tereyağında unu kavurun ve 3 bardak et suyunu ilave edin.
  2.  Bir yandanda havuç ve patatesleri küp küp doğrayıp yumuşayıncaya kadar haşlayın.
  3. Kaynayan et suyuna haşlanmış havuç ve patatesi ekleyin ve bir yumurta sarısını bu suyla terbiye edin (terbiye etmek için yumurta sarısına azar azar kaynayan sudan ilave ederek hızla çırpın ve sıcaklık eşitlendiğinde kaynayan suya terbiye ettiğiniz yumurta sarısını ilave edin).
  4. Tuz ve limonu da ekledikten sonra biraz daha kaynatıp robottan geçirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder