11 Temmuz 2011 Pazartesi

Yaban Mersinli Muffin


Son zamanlarda tatlı olan ne varsa hepsini yemek istiyorum. Bazen canım turta ya da çikolatalı herhangi bir tatlı çekiyor ve sabırsızsam direk kalıp kalıp sakladığım çikolatalara saldırıyorum. Kendimi kontrolden çıkmış halde bulunca tatlı krizimin geldiğini anlıyorum. Bazen de kebap krizine giriyorum ki tatlıya nazaran daha hafif oluyor. Kısacası bugün ne yesem doymadım. En son yolculuk sırarında aldığım goji berry ve yaban mersini gözüme takıldı. Yok dedim bunları muffin yaparken kullanmalıyım. Kendimi pişmaniyeyle avutmaya karar verdim. Hani tek başına yendiğinde yaban mersini öyle harikulade bir lezzet değil bence ama benim önce gözüm sonra karnım doymalı :P Kendimi çerez gibi yaban mersini atıştırmakta bulunca sonra yaparım dediğim muffin için anında yapma kararı aldım :) Bence çok güzel oldu. Üstü hafif kıtırlı ve krizimi bastırmaya yetecek bir tat çıktı ortaya.


Ne zaman muffin yapsam tak sebepeti koluna doğru anne evine :) Ya da kime gidiyorsan minik kekciklerim de benimle beraber gelir. Birşey yaptığımda yemekden çok yediriyorum galiba...


Goji Berry'e gelince, onu olduğu gibi yemeye karar verdim :) Öyle güzeller ki hurma gibi tatsa da ben onları şekerleme niyetine götürüyorum...


Malzemeler:
  • 1 + 1\2 bardak un (235gr)
  • 1\2 bardak mısır unu (75gr)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1\2 tatlı kaşığı karbonat
  • 2\3 bardak kahverengi şeker (155gr)
  • 2 büyük yumurta
  • 1 bardak süt (250ml)
  • 90 gr erimiş tereyağ

Muffin Üzeri İçin:
  • 1 bardak yaban mersini (125gr)
  • Bir çimdik tuz
Hazırlanışı:

  1. Un, mısır unu, karbonat, kabartma tozu, tuz ve şekeri bir kap içinde birbirine karışrın.
  2. Başka bir kapta yumurtaları çırpın. İçine süt ve yağ ekleyip karıştırın. Yukarıdaki kuru malzemeleri bu yumurtalı karışımın içine dökün, hafif karıştırın.
  3. Daha sonra içine yaban mersinlerini eklenip yavaş bir şekilde karıştırın.
  4. Yağlanmış muffin kalıplarının sadece 3\4'ünü doldurun. ( muffin kağıtları da kullanabilirsiniz) Üzerine şeker ve tarçın birbirine karıştırılarak serpin.
  5. 200 derecede 15-18 dk pişirilin. Sıcak servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder