29 Temmuz 2011 Cuma

Elmalı Tarçınlı Cevizli Kek

Kek delisi bir insan değilim ama söz konusu kek, içinde elma, tarçın ve ceviz barındırıyorsa durum değişir. Ben bu keki sık sık yaparım ama bu defa hem içine hem de dışına bol bol ceviz döktüm. Elmaları da üstüne dizdim ve şöyle karar verdim; birdaha yapacak olsursam daha fazla elma kullanıp, elmaları içine de karıştırmalıyım. Ben tarifi verirken elma sayısını çoğalttım. Tabi zevk meselesi, kekte bu kadar elma sevmem diyen azaltabilir.

Malzemeler:

  • 3.5 bardak un
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket hamur kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 4 yumurta
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
  • 4-5 adet elma
  • 100 gr. iç ceviz
  • 1 adet limon kabuğu rendesi
Yapılışı:
  1. 4 yumurta ve şekeri derin bir kapta beyazlaşıp köpük köpük oluncaya kadar yüksek devirde çırpın.
  2. İçine yağ,süt,vanilya,tarçın ve limon kabuğu rendesini koyup düşük devirde çırpın.
  3. 3.5 bardak unu yavaş yavaş karışıma ekleyerek çırpmaya devam ediln.
  4. Hamur kabartma tozu,ufak ufak kesilmiş cevizler ve küp küp dilimlenmiş elmaların yarısını da hamurun içine katıp son olarak karıştırın.
  5. Yağlanmış kek kalıbına hamur karışımını döküp üzerine elmaların kalanını serpiştirin. En üste arzu ettiğiniz kadar ceviz, bir tatlı kaşığı tarçın, bir tatlı kaşığı şekeri karıştırıp serpin. Elinizle çok az üzerine bastırıp önceden 175 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 1 saat pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder