17 Ağustos 2011 Çarşamba

Domates Çorbası ve Mantı

Bana göre oldukça uzun bir zamandır koşturmacamdan dolayı birşey yazamadım. Ya bir yere davete gittim ya da misafir ağırladım. Her türlüsü de yorucu geçen günlerdi. Yorucu ama güzel. Ne kadar yorulsam da birilerine yemek yedirmeyi seviyorum :) İşte o iftar davetlerinde koşturmacadan yaptığım hiçbirşeyin doğru düzgün fotoğrafını çekemesem de çekebildiklerimin tarifini vermek istiyorum.
İlki domates çorbam. Közlenmişini de yaptım ama bana kendi domates çorbamın lezzetini vermedi. Ya da ben yapamadım bilmiyorum artık. Benim nice denemelerimden sonra kendi sevdiğim lezzeti yakalayabildiğim domates çorbam budur.
Domates Çorbası
Malzemeler:
  • 6-7 adet domates
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 500ml su
  • 4 yemek kaşığı süt
  • 1 tatlı kaşığı kuru fesleğen
  • tuz
Yapılışı:
  1. Erttiğiniz tereyağında unu kokusu çıkana kadar kavurun.
  2. Domatesi rendeleyip ilave edin. Salçayı sulandırıp 500ml. suyla beraber domateslerin üzerine ilave edin. (Su zevkinize göre tavuk ya da et suyu olabilir. Ben et suyum yoksa yarım bulyon et suyu ilave ediyorum)
  3. Sütü ve tuzu da ekledikten sonra kaynatıp fesleğeni en son ilave edip robot ya da el blenderiyle pütürsüz bir kıvan elde elene kadar karıştırın.
MANTI
Ramazan gelmeden önce acil misafir olur ya da daha önemlisi ya benim canım çekerse diye :P oturup akşama kadar hiç üşenmeden mantı kapatmıştım. Bir kere yapabildim ya artık benim yol yaptığım mantıcı sinek avlıyor. Kayserisi mantısı ve minicik kapatmış olanının lezzeti elbette başka ama ben tek başıma ne yazık ki o kadar işkence çektirmedim kendime. Orta boy mantıcıklarım oldu :) O bile beni ziyadesiyle memnun eder. Markette el mantısı diye satılanlar bile sakız gibi geliyor bana. İsteyen, üşenmeyen buyursun yapsın...


Malzemeler

Mantı için:
  • 3 su bardağı un
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı su
  • 1 çay kaşığı tuz
İçi:
  • 250 gr. kıyma
  • 1 adet ince kıyılmış soğan (rendelenebilir)
  • 4-5 dal maydonoz
  • tuz, karabiber
Üzeri için:
  • Arzu ettiğiniz kadar yoğurt (3-4 su bardağı olabilir)
  • 1 su bardı su
  • 2 yemek kaşığı salça
  • nane, sumak, pul biber
Yapılışı:
  1. Unu yumurta, su ve tuz da ilave ederek sıkı bir hamur elde edene kadar yoğurun. Üstü kapalı 20-30 dk. dinlendirin.
  2. Hamuru un serptiğiniz yerde oklavayla (burada ölçü vermek zor ama yufka kadar ince olmayacak şekilde) açın.
  3. Açtığınız hamuru önce uzun şeritler halinde kesip daha sonra o şeritleriaralarını çok az unlayarak üst üste dizip kare karae kesin. İşte burada kayseri mantısı elde etmek sizin elinizde. Çok iznce şeritler keserseniz kareler de küçük olur ve minik minik mantıcıklarınız olur.
  4. İçlerine azar azar kıyma koyup kapattığınız mantıları 8 su bardağı suda 10 dk. kadar haşlayın.
  5. Haşladığınız mantıları 1 su bardağı suya 2 yemek kaşığı salçayı karıştırıp kaynattıktan sonra bundan biraz tabaktaki mantıya gezdirip üzerine çırpılmış yoğurt dökün ve nane, sumak, pulbiber, hangisini isterseniz onunla lezzetlendirin.
Not: Benim gibi dondurucuya atmak isteyenler mantıyı önce tepsiye birbirlerine değmeden yayıp buzluğa öylece kaldırın ve mantılar biraz donunca hepsini buzdolabı poşetine koyun. Bir yandan kapatıp diğer yandan buzluğa mantı stoklayabilirsiniz.
Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. İftar öncesi bunları görmek hiç iyi olmadı. Sadece yutkunuyorum. En azından çorbamı yapmadan önce görseydim domates çorbasını. Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim canım ben genelde iftara kadar bu tarz fotoğraflara bakmıyorum zaten akşama kadar gözümün önünden eriyen kaşarlar, salçalı yemekler, ızgara et mangal geçiyor:) napalım mecbur yutkunuyoruz :)

    YanıtlaSil