20 Ağustos 2011 Cumartesi

Çıtır Kasede Tavuklu Kabak Beğendi ve Patates Püresi

Arkadaşlarımı davet ettiğim iftar menümde işte bu şirin ve lezzetli tavuklu kabak beğendiyi kalp kaselere koyarak servis ettim ve herkes bayıldı. Sanırım tarifi Cafe Pepela'da görmüştüm daha önce de yapmıştım ama ilk denemem olduğu için kaselerim gözüme çok kalın göründü ve fotoğrafını çekmedim. Bu sefer başarıya ulaştım ama misafirlerle ilgilendiğim için alel acele bundan başka fotoğraf çekemedim. Artık üçüncü yapışımda profilden çekerim kaseciklerimi :) Tarifini isteyenler olduğu için bu haliyle yayınlamaya karar verdim.
Yaparken kız kardeşim de yardım etti ve tam onyedi kase çıkardım bu hamurdan. Kalıplara göre hesap yapılabilir benim kaselerim minik kalpler şeklide.
Çıtır Kasede Tavuklu Kabak Beğendi

Malzemeler:

Çıtır Kase için:
  • 2,5 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı ılık su
  • 6 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 yumurta sarısı
  • 2 tatlı kaşığı susam
  • 2 tatlı kaşığı çörekotu
  • 2 çay kaşığı tuz
  • Arzuya göre baharatlar(toz kırmızı biber, karabiber, çok az köri)
Tavuk Sote için:
  • 1 adet tavuk göğsü
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1-2 diş sarımsak
  • 2 adet domates
  • 1 çorba kaşığı salça
  • tuz ve baharatlar
  • sıvıyağ
Kabak Beğendi için:
  • 2 su bardağı süt
  • 3 çorba kaşığı tereyağ
  • 2 çorba kaşığı un
  • 2 adet kabak
  • 150 gr. kaşar peyniri
Çıtır Kase Yapılışı:
  1. Malzemeleri geniş bir kapta iyice yoğurun
  2. Tuz ve baharatları ekleyip 20 dk. dinlendirin
  3. Fırına dayanıklı kase ya da tart kalıplarının dışını yağlayın.(eğer benim kullandığım gibi silikon kalıpta yapacaksanız içine yağlamadan yerleştirebilirsiniz.
  4. Oklava yardımı ile açtığınız hamurları kapların dışına silikon kalıp ise içine yayın.
  5. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızarana kadar pişirin.
  6. Soğuduktan sonra kaseleri dikkatlice ayırın silikon kullandıysanız zaten kolayca ayrılacaktır.
Tavuk Sote Yapılışı:
  1. Soğan ve sarımsağı ince ince doğrayın ve yağda biraz soteleyin.
  2. Küp küp doğradığınız tavuk göğsünü elyin.
  3. Üzerine salça, domates, tuz ve baharatları ekleyip suyunu çekene kadar pişirin.
Kabak Beğendi Yapılışı:
  1. İnce rendelediğiniz kabakları susuz ve yağsız olarak teflon tavada pişrin.
  2. Kabaklarınız pişerken ayrı bir yerde orta boy bir tencereye tereyağ koyun ve unu ekleyip sarartın.
  3. Sütü yavaş yavaş aynı zamanda karışımı çırparak ekleyin ve kaynatın.
  4. Kaynadıktan sonra rendelenmiş kaşarları ekleyin.
  5. Son olarak hazırladığınız beşamele suyunu şeken kabakları ilave edin.
Çıtır kase içine önce tavuk soteyi üzerine de kabak beğendiyi ekleyerek servis edin.
Afiyet olsun...

Patates Püresi
Malzemeler:
  • 5-6 adet orta boy patates
  • 1 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • tuz
Yapılışı:
  1. Patatesler soyulup tuzlu suda yumuşayınya kadar haşlanır.
  2. Suyu süzülüp iyice ezilir ve içine tereyağ, süt, tuz ilave edilir.
  3. Bu aşamada tekrar ezerek karıştırabilir ya da el blenderiyle pürüzsüz bir kıvam elde edebilirsiniz.
  4. Servis için üzerine yağ yakabilir veya benim gibi sucukları minik küpler halinde doğrayıp tereyağında kavurarabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder