5 Ağustos 2011 Cuma

Sebze Ve Tavuklu Çin Eriştesi

Klasik yemeklerdense farklı lezzetler ve dünya mutfaklarına ilgi duyan kız kardeşimin becerikli ellerinden çıkan bir yemeği paylaşmak istiyorum. Çin eriştesi yani yumurtalı noodle... Büyük marketlerde rahatlıkla bulabilirsiniz.
Ben evlenmeden önce kardeşimin yaptığı yemeklere bayılırdım. Hatta düşünürdüm bu yine paçayı yırttı mis gibi yemek yapıyor evlensem falan benim halim nice olur diye :) Kıskanırdım ben bir mercimek çorbası yapabiliyorken eve alıncak sebzeyi bile kız kardeşim seçerdi :) Hoş ben hala sebze seçme konusunda eşimi kullanıyorum :) Ama evlendiğimden beri yemek yapmanın zevkine varınca artk kim tutar beni :) Eminim annem ikimizden de bu performansı beklemezdi :P İş başa düşünce, bir de zevk alabiliyorsan yaptığın o şeyden, sen de kendi çapında ustasın artık.
Soya soslu, tavuklu yemeklerin lezzetinde şüphe yok. Deneyeceklere afiyet olsun...
Sebze Ve Tavuklu Çin Eriştesi
Malzemeler:
  • 350 gr. Yumurtalı Noodle
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 diş sarımsak
  • 1 ince doğranmış taze veya kuru soğan
  • 100 gr. küp olarak haşlanmış havuç
  • 100 gr. minik küp olarak haşlanmış tavuk göğsü
  • 100 gr. soya filizi
  • 7-8 adet dilimli mantar
  • 6-7 yemek kaşığı soya sosu
  • 1 yemek kaşığı sulandırılmış mısır nişastası
  • 1 tatlı kaşığı susam yağı
Yapılışı:
  1. Yumurtalı Noodle'ı kaynamış suda 5-6 dakika haşlayın. Süzerek soğuk sudan geçirin ve bir kaba koyun.
  2. Tavada yağı ısıtın. Soğan, sarımsak ve mantar ekleyerek birkaç dakika pişirin.
  3. Havuç, soya sosu, tavuk, soya filizi ve nişastayı ilave ederek sos koyulaşana kadar 1-2 dakika bekleyin. Haşlanmış Yumurtalı Noodle'ı karışıma ekleyin ve yüksek ateşte 1-2 dakika çevirin.
  4. En son susam yağı ilave ederek iyice karıştırın ve ateşten alın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder