26 Ağustos 2011 Cuma

Ton Balığı Soslu Makarna


Geçenlerde karı koca mide krizi geçirince öğrendik salgın varmış. Kendimize bakacak mecalimiz olmayınca günlerdir annemin sırtından geçiniyoruz :) Yeni yeni kendime geldiğim için gözüm yemek görmek istemedi. Günlerdir bütün yemek ve tatlılardan soğudum ama herşeye rağmen tatlıdan biraz daha az soğudum :) o boş ve bozuk mideye yemek yiyemeyip bütün açgözlülüğüyle tatlı yollayabilen bir ben varımdır:P
Hasta olmadan önce iki kişilik iftar menümden birinde bu sürekli yaptığım ton balıklı makarnam vardı. Hep fotoğrafını çekmeyi unutup silip süpürdükten sonra aklıma gelince de kendime kızıyordum. O üzerindeki ton balıklı sos makarnaya öyle süper oluyor ki bolonez sostan sonra bu favorim oldu. Makarnayı pek yemekten saymazlar ama bu haliyle tek başına doyurucu ve nefis oluyor şiddetle tavsiye ediyorum denenmesini! Her tür makarnayla yapabilirsiniz zaten yapımı çocuk oyuncağı. Ben en son Barilla'nın uzun spaghetti'sini kullandım ama ondan önce denediğim yine Barilla'nın yassı spaghetti'sini daha çok beğenmiştim. Tercih sizin...

Malzemeler:
  • Bir paket Barilla Bavette yassı spagetti veya arzu ettiğiniz herhangi bir makarna
  • Bir adet konserve ton balığı (ben iki kişi için bir adet kullanıyorum kişi sayısına göre tarif katlanmalı)
  • 2 adet rendelenmiş domates
  • 1 yemek kaşığı salça
  • tuz
Yapılışı:
  1. İlk önce makarnayı paketteki tarifine göre hazırlayın. Her makarnanın farklı pişirme süreleri olabilir o yüzden paketteki süreye dikkat edin.
  2. Orta boy bir sos tenceresinde ton balığını çok az kavurduktan sonra rendelenmiş domatesleri, sulandırdığınız salçayı ve tuzunu katıp 5 dk kadar pişirin.
  3. Makarnanın üzerine sos olarak ilave edip servis edin.
Not: Arzu eden sosun içine ilk ton balığını kavururken sarımsak ilave edebilir.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder