1 Ağustos 2011 Pazartesi

Fırında Patatesli Tavuk But

Bir davet alacağım zaman günler öncesinden ne yapsam diye düşünmeye başlarım. Elimde değil sıradan bir akşam yemeğine bile ne yapacağıma karar vermem saatlerimi alabiliyor. Annem yapmaktan çok ne yapacağına karar vermek zor derdi de gülerdim. Zaten neye güldüysem başıma geliyor :P Arkadaşım Hamurger'in blogunu kurcalarken fırında tavuk butu görünce az önce karar vermiş olduğum menü tamamen değişti. Hem çok kolay hem de lezzetinin muhteşem olduğunu gönül rahatlığıyla söylüyorum. Aynı gün biten nadir yemeklerden oldu. Tarifi olduğu gibi veriyorum. Ben sadece patates miktarını çoğalttım (gözüme az göründü de :P)

Malzemeler:
  • 8 adet tavuk but
  • 2 adet kırmızı biber
  • 1 adet sivri biber
  • 4 adet küçük boy patates
  • 1 çay bardağı bezelye
  • sosu için; 1,5 bardak sıcak su, 1 yemek kaşığı salça
  • tuz, pulbiber, kekik, karabiber
Yapılışı:
  1. İlk olarak tavukları düdüklü tencerede üzerini geçicek kadar su ile 20 dakika haşlayın.
  2. Haşlanan tavukların derilerini temizleyin.
  3. Patateslerin kabukları çok inceyse soymayın, kalınsa soyun. Elma dilimi şeklinde kesin ve yağda kızartın.
  4. Kırmızı ve yaşil biberleri orta kalınlıkta doğrayın.
  5. Fırın kabınıza tavukları dizin. Üzerine patates, biber ve bezelyeleri eşit miktarda dağıtın.
  6. Bir kaba sıcak su, salça, tuz ve birazda haşlanmış tavuğun suyundan ilave edip karıştırın. Yemeğin üzerine gezidirin.
  7. Tavukların üzerine birer çay kaşığı tereyağı koyun.
  8. Son olarak baharatları arzu ettiğiniz miktarda serpin. Üzerine alüminyum folyo kapatıp 200 derece fırında suyunu bir miktar çekene dek pişirin.

2 yorum:

  1. çok güzel gözüküyor. tarimimi denemene ayrıca mutlu oldum.

    YanıtlaSil
  2. tesekkur ederim canim kimin tarifi... :)cok guzel oldu bundan sonra favori yemeklerimdendir kendileri :)

    YanıtlaSil